منوی دسته بندی

الگوریتم فلوریدا چیست و چکار میکند؟

الگوریتم فلوریدا گوگل

الگوریتم فلوریدا گوگل، یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم باعث انقلابی در رتبه بندی وبسایت ها شد! در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار رونمایی شد. چون این رونمایی، همزمان با کنفرانس سئو در فلوریدا بود، نام الگوریتم فلوریدا گوگل، برای آن انتخاب شد.

الگوریتم فلوریدا چیست؟


به طور کلی هدف الگوریتم فلوریدا گوگل برخورد با محتوای کپی، سایت های بی کیفیت و ضعیف و وب سایت هایی که قانون کپی رایت را رعایت نمیکنند، است. این دقیقا عاملی است که باعث نارضایتی کاربران از نتایج جستجو میشود. این الگوریتم بعدها با مطرح شدن الگوریتم پاندا، به نهایت کارایی خود رسید.
اما هدف دیگری که که الگوریتم فلوریدا گوگل دنبال میکند، برخورد با سایت هایی است که لینک سازی مصنوعی و به اصلاح کلاه سیاه، انجام داده اند و از این طریق به رتبه های بالا در گوگل رسیده اند. از آنجا که موتور جستجو گوگل مدام در حال به روز شدن است، این روش هم بعدها توسط الگوریتم پنگوئن کامل تر و به روز تر شد.

الگوریتم فلوریدا چه مواردی را بررسی میکند؟

1_استفاده غیر طبیعی و بیش از حد از کلمات کلیدی: سعی کنید چینش کلمات کلیدی در متن شما به گونه ای نباشد که کاربر گمان کند شما به زور آن کلمه را در متن گنجاندید. اگر هم به تعدادی بیش از حد لزوم، کلمه کلیدی را مورد استفاده قراردادید، با الگوریتم فلوریدا گوگل طرف هستید!

۲_از چند سایت مختلف، تحت عنوان یک برند واحد، استفاده نکنید.

۳_متن های نامرئی:

نوشتن متن هایی که به رنگ صفحه هستند به این منظور که لینک پنهانی در آن کلمات نهفته باشد، شدیدا رادارهای الگوریتم فلوریدا گوگل را فعال میکند.

۴_لینک سازی های مخفی:

از لینک سازی غیرعادی به روش های خرید بک لینک، تبادل و مزرعه لینک، به شدت خودداری کنید.

تاثیر الگوریتم فلوریدا در سئو سایت

بعد از معرفی الگوریتم فلوریدا گوگل، آن دسته از سئوکارانی که سعی داشتند با روش های غیر حرفه ای و نادرست، به جایگاه های بالا در گوگل دسترسی پیدا کنند، با مشکلات جدی روبرو شدند و رتبه سایتشان به شدت افت کرد.
الگوریتم فلوریدا، آن ها را وادار کرد کیفیت تولید محتوا و لینک های خود را بالا ببرند.

چگونه بعد از جریمه شدن توسط الگوریتم فلوریدا، سایتمان را نجات دهیم؟

برخی بر این باورند که جریمه شدن توسط الگوریتم فلوریدا گوگل، پایان کار کسب و کار اینترنتی آنهاست. اما خبر خوش اینکه، اینگونه نیست.
هدف الگوریتم فلوریدا گوگل، جریمه کردن و پتالتی کردن وبسایت شما نیست. بعد از پشت سرگذاشتن این ماجرا، باز هم میتوانید سایت خود را به رتبه های برتر گوگل برسانید اما این بار با روش های اصولی و درست که گوگل در موردشان تاکید میکند.
این راهکار ها به برگرداندن شما به اوج، کمک میکند:

۱_تولید محتوا با کیفیت

۲_به‌روزرسانی محتوا

۳_لینک سازی طبیعی

بروزرسانی الگوریتم فلوریدا۲

این به روزرسانی در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۹ عرضه شد. در اصل ارائه این بروزرسانی، الگوریتم فلوریدا را به یکی از هسته‌های اصلی گوگل تبدیل کرد.
اگرچه ممکن است با توجه به نام این الگوریتم، فکر کنید که نسخه به روز شده یا بهبود یافته الگوریتم قدیمی فلوریدا است اما اشتباه میکنید!
الگوریتم فلوریدا۲ اصلاً مربوط به الگوریتم فلوریدا۱ نیست. این اتفاق خیلی نادر است که گوگل یک آپدیت ارائه دهد و به سرعت آن را تایید کند یا در مورد آن توضیح دهد!
اما در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۹، دنی سالیوان (یکی از چهره های گوگل) این آپدیت را در یک توییت تایید کرد.

الگوریتم فلوریدا۲ چیست

با انجام این به‌روزرسانی، تغییرات زیادی در وب‌سایت‌ها رخ داد. برخی از این تغییرات مهم، شامل موارد زیر است:

۱_افزایش ترافیک و سرعت جابه‌جایی در صفحات سایت‌هایی که دارای محتوای با کیفیت (E-A-T) هستند.

۲_در رتبه‌بندی‌ کلمات کلیدی کوتاه، تغییر ایجاد کرد.

۳_باعث تغییرات نامنظم در ترافیک و رتبه‌بندی صفحه شد.

۴_صفحات نتایج موتور جستجو یا همان (SERPs) در گوشی‌های همراه در مقایسه با دسکتاپ دچار بی‌ثباتی بیشتری شد.

۵_بعضی روش‌های جستجو در گوگل بهبود داده شد.

۶_این تغییرات حاصل شده، جهانی بود و منطقه جغرافیایی خاص یا صنعت مشخصی را هدف نگرفت.

متنی که دنی سالیوان توییت کرد را در ادامه بخوانید که به رفع ابهام در زمینه این آپدیت کمک میکند:

با هر نوع آپدیت الگوریتم‌های گوگل، معمولا در برخی از سایت‌ها یا از تعداد بازدیدکنندگان‌شان کم می‌شود یا برعکس، باعث میشود بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر صفحه‌ای در وب‌سایت به خوبی کار نمی‌کند، مشکلی برای آن صفحه به وجود نیامده است. بلکه اکنون از صفحاتی بهره می‌گیرد که در گذشته کمتر مورد توجه بودند. این تغییر ناشی از عملکرد سیستم‌های ما است.

مطالب مرتبط:

الگوریتم core veb vital

سمانه عزیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *